Hätälä Oy käynnistää vuoden 2020 kestävän kampanjan KALASTAJALLE KIITOS, jolla yhtiö haluaa nostaa kalastajan ammatin arvostusta ja lisätä kotimaisen luonnonkalan kysyntää.

Suomalaiset kalastajat tekevät arvokasta työtä. Työ on raskasta, ja sitä tehdään melkeinpä säässä kuin säässä – saaliin määrästäkään ei voi tietää etukäteen. Tämän, usein aamun kylmässä hämärässä tehtävän työn haluamme tehdä nyt näkyväksi.

Tavoitteemme on myös tukea kalastuselinkeinon elinvoimaisuutta ja houkuttelevuutta. Kun kalansaaliille riittää kysyntää, riittää kalastajille myös töitä.

Kampanja näkyy laajasti niin Hätälän kanavissa, mediassa kuin vähittäiskaupassakin.

Vuonna 2020 lahjoitamme jokaisesta myydystä kotimaisen kalan Kalastajalle kiitos -kampanjapakkauksesta 10 senttiä kotimaisen ammattikalastuksen tukemiseen. Kampanjatuotteet tunnistaa kampanjasta kertovasta tarrasta. Palvelutiskissä myynnissä on kuukausittain vaihtuva kauden kala, jonka kokonaismyynnistä lahjoitamme 20 senttiä/kg.

Kertyneen summan lahjoitamme Suomessa toimiville kymmenelle alueelliselle kalatalousryhmälle tammikuussa 2021. Lahjoitussumma jaetaan tasan ryhmien kesken.

Tule mukaan tukemaan kotimaisen eettisen lähiruoan tuotantoa! Kalastaja on kiitoksensa ansainnut. 

Riku Isohätälä
toimitusjohtaja, Hätälä Oy

Kampanjasta enemmän, linkki https://hatala.fi/pohjoisen-rehtia-kalaa/kalastajalle-kiitos/

Suomen Ammattikalastajaliitto SAKL ry toimii kampanjan kummina.

Lähde: Hätälä Oy uutiset 2.1.2020 ja SAKL