Elintarvikealan tärkeimmässä koulutustapahtumassa on luvassa ajatuksia herättäviä esityksiä ja ajankohtaista tietoa. Elintarvikepäivä 2013 järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 7.5.2013.
Pääpuhujina Suomen huiput
Tapahtuman avauksessa kuullaan kiinnostava kokonaisuus alan tulevaisuudesta. Johtaja Leena Mörttinen Elinkeinoelämän Keskusliitosta luotaa alan kasvu- ja menestysmahdollisuuksia. Entä mihin elintarvikealan tulisi varautua pidemmällä aikavälillä? Tuleeko Suomeen biokausi? Aiheeseen meidät johdattaa kehitysjohtaja, VTM Olli Hietanen Turun yliopiston tulevaisuuden tutkimuskeskuksesta.
Kilpailu elintarviketeollisuudessa on kovaa ja muutos jatkuvaa. Millä tavalla asioita tulisi johtaa, jotta muutokset kääntyvät kilpailueduiksi ja kasvuksi? Muutosjohtamisen, avoimen innovaation ja strategisen ketteryyden äärelle kuulijat johdattelee Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun vieraileva markkinoinnin professori ja Aalto Executive Educationin toimitusjohtaja, VTT Pekka Mattila.
Runsaasti teemoja, mistä valita!
Kuusi erilaista rinnakkaisohjelmaa takaavat sen, että jokaiselle asiantuntijalle löytyy kiinnostavaa kuultavaa. Miten ruokabrändi pärjää digiajassa? Tähän teemaan haetaan vastauksia markkinointiviestinnän osiossa. Puhujana mm. dosentti Kirsti Lindberg-Repo Brand Audit Groupista, joka kertoo brändin arvon kasvattamisesta ja mittaamisesta pienen ja suuren yrityksen näkökulmasta.
Lainsäädäntöön keskittyvässä osiossa kuullaan ajankohtaisia esityksiä säädösrintamalta. Elintarvikevalvontatietojen julkaisemisesta ja Oiva-hymynaamoista kertoo ylitarkastaja Marina Häggman Evirasta.
Suomalaisen elintarviketeollisuuden on kansainvälistyttävä menestyäkseen. Millaisia palveluita on saatavilla viennin avuksi? Entä voiko pitsaa myydä Italiaan? Puhujana mm. johtaja Marko Hammar Moilas Oy:stä.
Energiatehokkuudella on saavutettavissa selviä säästöjä teollisuudessa. Keinoja tähän haetaan vastuullisuuteen keskittyvässä osiossa. Mielenkiintoisen casen suljetun kierron konseptista tarjoaa R&D Manager Aki Honkanen Sybimar Oy:sta.
Tieteellinen osio pureutuu ravitsemussuositusten takana olevaan tieteeseen sekä suositusten ohjausvaikutuksiin. Puhujana mm. Danonen Health & Corporate Affairs Director Nordic Frida Keane.
Tutkimus ja kehitys -rinnakkaisohjelma valottaa tutkimus- ja innovaatio-ohjelmien tuomia mahdollisuuksia alalle. On kuitenkin tärkeää tietää, mitä kuluttaja innovoinnilta odottaa. Tuoreita tutkimustuloksia suomalaisen kuluttajan ruokakäyttäytymisestä kertoo Account Director Tarja Pentilä TNS Values & Visionista.
Ilmoittaudu Elintarvikepäivään tästä.
Lähde: ETL 22.2.2013